By Teknik Bilgiler

İçerik

Elektrikli Araçlarda Gerçek Sürüş Testleri

Otomotiv endüstrisi güç dönüşümü ve pil teknolojilerini geliştirirken, Dewesoft, elektrikli ve hibrit aktarma organları için özel olarak tasarlanmış esnek ve güçlü ölçüm sistemleri sağlamak için aktif olarak çalışıyor.

Ölçüm sistemlerinin gün geçtikçe daha fazla gereksinimi karşılaması gerekiyor. Elektrikli araçlar söz konusu olduğunda, ölçüm sistemleri, güvenli ve güvenilir çalışmalar sağlamak için Yüksek Voltajlı ortamlara (1000V’a kadar veya daha yüksek) uygun olmalıdır. En zorlu uygulamalar araçların Gerçek Sürüş Testleridir.

Sert ortam koşullarında, -30 ° C ila + 60 ° C arasındaki sıcaklıklar ve her türlü arazi, yeterli ölçüm ekipmanları gerektirir. İşte Dewesoft’un mükemmel olduğu yer sağlamlaştırılmış ve güçlü ölçüm sistemleri ile birlikte burasıdır.

Gerçek Sürücü Testlerinin Verimlilik Analizi

Günümüzde enerji tüketimi ve CO2 emisyonlarının tespiti, standartlaştırılmış sürüş çevrimleri (NEFZ, WMTC, vb.) aracılığıyla test düzeneklerinde yapılmaktadır. Bununla birlikte, bu sürüş çevrimleri, enerji geri kazanımı, hava koşulları veya yardımcı yüklerin muazzam etkileri gibi temel etki faktörlerini dikkate almadıkları için elektrikli araçların enerji tüketimini belirlemek için uygun değildir. Basitçe ifade etmek gerekirse, ideal test düzeneği koşulları gerçek sürüş koşullarına yaklaşmaz. Sonuç olarak, elektrikli araçların gerçek enerji tüketimi%60’a kadar daha yüksek olabilir.

Araç aktarma organlarının elektrifikasyonu, yanma sürecini analiz etmenin yanı sıra araçların test edilmesi için gereksinimleri değiştirir. Elektrikli ve Hibrit araçlar birden çok motora, invertöre ve akü grubuna sahip olabilir. Kapsamlı enerji ve verimlilik analizi için, tüm enerji kaynakları ve yükleri dikkate alınmalıdır. Şekil 1., elektrikli ve hibrit araçların bazı olası aktarma organlarına genel bir bakış sağlar.

Şekil 1. Elektrikli ve hibrit araçların aktarma organları
Gerekli tüm verileri analiz etmek için birkaç gereksinim vardır. Ölçüm sistemi, gücü araç içinde farklı noktalarda tamamen senkronize olarak ölçebilmelidir. Geleneksel ölçüm ekipmanlarının kullanılması, çeşitli güç analizörleri, yanma analizörleri, veri kaydediciler, GPS kaydediciler, vb. kullanımı gerekir. Veri birleştirme, veri senkronizasyonu, cihazların güç kaynağı (araç aküsünden bağımsız), vb. gibi zorluklar, güvenilir ölçüm sonuçlarının alınmasını neredeyse imkansız hale getirir. Özellikle gerçek sürüş testleri için dikkat edilmesi gereken bir diğer önemli nokta ise enerji verimliliği konusunda kapsamlı ve net bir açıklama yapabilmek için ölçüm cihazlarının güç kaynağının araç aküsünden bağımsız olması gerektiğidir.
Şekil 2. Ölçüm sistemi

Tüm bu sorunları uygun bir şekilde çözmek için Dewesoft R2DB Güç Analizörü, aynı anda birden fazla 3 fazlı sistemi ölçmemize olanak tanır ve bir güç analizörü, bir osiloskop, bir veri kaydedici, bir FFT spektrum analizörü ve bir güç analizörünün tüm işlevlerini tek bir ekipmanda birleştiren bir kayıt cihazıdır. Sistem ayrıca, ölçüm cihazının ve tüm sensörlerin (akım klempleri, GPS, video, vb.) doğrudan ekipmanın kendisinden beslenmesine izin veren yerleşik bir pil paketine sahiptir. Dewesoft Sirius yüksek voltajlı ve düşük voltajlı giriş amplifikatörlerinin yüksek doğruluğu (% 0,03) ve yüksek örnekleme hızı (15 MS / s’ye kadar), elektrikli araçlar için doğru analiz sağlar (bkz. Şekil 2.).

Canlı Veri

Ölçüm yazılımında tüm veriler (elektrik, mekanik, video, GPS, CAN, vb.) birlikte görüntülenebilir ve ayrı ekranlar oluşturulup özelleştirilebilir. Bu, Gerçek Sürüş testlerinde son teknoloji analizlere olanak tanır.

Şekil 3. Ölçüm yazılımının ekran görüntüsü, DEWESoft®

Şebeke-Tekerlek (Grid to Wheel) Verimliliği

Bu test durumunda, akülü elektrikli aracın (BEV) şebeke-tekerlek verimliliği belirlenir. Yol testleri için rotalar, enerji tüketimi ve gerçek sürüş koşulları altında BEV’lerin performansı üzerindeki etkilerini daha da vurgulamak için farklı temsili özelliklerden (şehir, otoyol, yokuş yukarı, yokuş aşağı, vb.) oluşacak şekilde seçilir.

Şekil 4, sonuçları bir Sankey Grafiği aracılığıyla gösterir ve etkileyen faktörler dahil olmak üzere enerji tüketimi hakkında anlamlı bir açıklama sunar.

Şekil. 4. Sankey tablosu olarak elektrikli bir aracın Grid-to-Wheel verimliliği

Bu durumda güç, pil gücü, motor gücü ve büyük yüklerin gücü dahil olmak üzere 6 farklı noktada ölçülmüştür. Test pisti üzerindeki ortalama enerji tüketimi 24.6 kWh / 100kmdir.

Gördüğünüz gibi, bu durumda şarj / deşarj süreci,% 15’lik büyük bir enerji kaybından sorumludur.

Bu kayıp nedeniyle, şebeke enerjisinin yalnızca% 60’ı motora ulaşır. Bu yine%15’lik bir kayıptır, ancak ısıtma, klima vb. gibi yardımcı yükler tarafından kullanıldığı için boşa gitmez. Son olarak, şebeke enerjisinin% 54’ü tekerleğe ulaşır. Motor kaybı%7’dir. Tüm test döngüsünün iyileşme oranı oldukça yüksek olan%20 dır.

Bu çizelge, enerji kaybına ve dolayısıyla verimlilik iyileştirmelerine yönelik ana faktörleri vurguladığından, şebekeden tekerleğe kadar genel sistemin verimlilik değerinin belirlemesinin önemini vurgulamaktadır. Dewesoft R2DB Güç Analizörü ile gerçek sürüş koşullarında verimlilik analizi için güvenilir ölçümler, her tür elektrikli aktarma organları için kolayca yapılabilir. Ayrıntılı enerji tüketimi analizi için, elektrik parametrelerinin yanı sıra video, GPS ve ayrıca mekanik verilerin de ölçülmesi önemlidir. Bu şekilde, her bir enerji kaynağı ve yük, herhangi bir çalışma ve sürüş durumu için ayrıntılı olarak analiz edilebilir.

Sonuç

Araçların elektrifikasyonu, ölçüm sistemleri için gereksinimlerini değiştirir. Donanım açısından, yan ekipmanlar Yüksek Gerilim ortamlarına uygun olmalı ve zorlu ortamlara dayanmalıdır. Yazılım tarafında, elektriksel ve mekanik farklı parametrelerin eşzamanlı veri toplama, GPS, video ve diğerlerinin eklenmesi güçlü veri işleme ve görselleştirme olanakları sağlayan özellikler olarak önemli bir ihtiyaçtır. Power ürün grubu ekipmanları ile DEWESoft çözümü, tam olarak bu ihtiyaçları karşılamak ve ölçüm mühendislerinin testlerini daha kolay hale getirmek için tasarlanmıştır.