ADAS TEST
GELİŞMİŞ SÜRÜCÜ DESTEK SİSTEMLERİ
Dewesoft, birden çok hareketli ve statik nesne arasındaki bağıl konumları ve hızı doğru bir şekilde ölçmek için son derece hassas atalet navigasyon sistemleri (INS) ile ADAS testi için bir sıralı jet çözümü sunar.
Tüm modern araçlar artık Gelişmiş Sürücü Destek Sistemleri (ADAS) ile donatılıyor . Bu tür sistemlerin geliştirilmesi, gerçek zamanlı olarak birden fazla araç ve nesne arasındaki göreceli konumları kontrol etme ve hesaplama yeteneği de dahil olmak üzere karmaşık testler gerektirir.
GPS ve GLONASS
Atalet Platformları
RTK
Jiroskop
Oryantasyon
Hızlanma
Hız
Titreşimler
Dijital
Ses
CAN Veri Yolu
CAN FD’si
OBDII
J1939
XCP/CCP
FlexRay
Video
Yüksek Hızlı Video
Çokgen
Biyosinyal Edinin
Göz Takibi
IP67
ANA ÖZELLİKLER
- GÜVENİLİR GNSS VE ETKİLEŞİMLİ NAVİGASYON SİSTEMLERİ: Dewesoft, maksimum doğruluk ve güvenilirlik sunan yüksek dinamik güncelleme hızına sahip doğru ve güvenilir navigasyon sistemleri (GNSS alıcıları ve INS) ve AHRS sunar.
- TEK VEYA ÇOKLU ARAÇLAR: ADAS test sistemimiz, en uygun maliyetli konfigürasyonlarla tekli veya çoklu araç için yapılandırılabilir. Birden fazla araç arasındaki kablosuz iletişim, tüm araçlardan gelen verilerin tek bir veri dosyasında saklanmasını ve tamamen senkronize edilmesini sağlar.
- SANAL 3D POLİGON: DewesoftX isteğe bağlı olarak 3D sanal uzayda hareketli ve statik nesnelerin görselleştirilmesi için bir modül sunar. Çokgen ayrıca, gerçek zamanlı olarak hareketli ve statik nesneler arasındaki X/Y/Z mesafelerini, açıları, kapı tetikleyicilerini vb. hesaplayabilir.
- SENKRONİZE ALINMASI DİĞER VERİ KAYNAKLARI: Aynı sistem içinde Analog, Dijital, Video, Lidars, CAN bus, CAN FD, OBDII, J1939, FlexRay, XCP/CCP, vb. diğer kaynakların ek senkronize edinimi mümkündür.
- ÇEŞİTLİ UYGULAMALAR: Dewesoft ADAS test sistemi, çarpışmadan kaçınma testi, kör nokta tespiti, uyarlanabilir hız sabitleyici testi, otonom araç testi, şeritten ayrılma uyarısı, şerit destek sistemi testi, LIDAR testi vb. dahil olmak üzere birden fazla ADAS testi için kullanılabilir.
- YAŞAM BOYU ÜCRETSİZ YAZILIM YÜKSELTMELERİ VE DESTEĞİ: Veri toplama sistemlerimiz, ödüllü Dewesoft X veri toplama yazılımıyla birlikte gelir . Yazılım paketi her zaman gelişmektedir ve yeni özellikler eklenmektedir. Tüm kullanıcılarımıza ömür boyu ÜCRETSİZ yazılım yükseltmeleri ve teknik destek sunuyoruz.
- < 2CM KONUM HASSASİYETİ: Jiroskoplar, ivmeölçerler, manyetometreler, basınç sensörü ve çift antenli RTK GNSS alıcı kombinasyonu ile Dewesoft navigasyon sistemleri, mümkün olan en yüksek konumlandırma ve hız doğruluğunu sağlar.
- KULLANIMI KOLAY: Dewesoft ADAS test sistemi, basit yapılandırma, görselleştirme ve elde edilen verilerin analizini sunan ve genişletilmiş işleme ve görselleştirme yetenekleri sunan oue ödüllü DewesoftX yazılımıyla birlikte gelir.
- LIDAR VE CAN BUS ÇEKİM DESTEĞİ: Sistemimiz LIDAR sensörlerinden ve aracın CAN bus ağından veri alabilmektedir. Bu, ADAS sisteminden gelen verilerle gerçek ölçümlerin kolayca karşılaştırılmasını sağlar.
- SINIRSIZ KANAL GENİŞLETME: Herhangi bir veri toplama sistemimiz ile sınırsız analog, sayıcı, dijital, CAN giriş kanalları ile sistem her zaman genişletilebilir .
- DEWESOFT KALİTESİ: Dewesoft’un sektör lideri 7 yıllık garantisinin ve birinci sınıf kalite güvencesinin keyfini çıkarın. Dewesoft cihazlarına yaptığınız yatırım korunur.
ADAS Test Uygulamasına Genel Bakış
En son GPS tabanlı konum ölçüm teknolojisi, son derece doğru, kullanımı kolay bir ADAS test sistemi sağlamak için kullanılır. GPS sensörleri için RTK (Gerçek Zamanlı Kinematik) seçeneği, yüksek konumlandırma doğruluğu sağlar (< 2 cm). Statik bir GPS baz istasyonu, GPS düzeltme verilerini hareket halindeki araçlara gönderir.
İki veya daha fazla araç birbirine bağlanabilir ve gözlemlenebilir. Tüm araçlardan gelen senkronize veriler, birbirine ve/veya sabit bir nesneye göre çok doğru konum ve mesafe bilgisi sağlar. Ayrıca DS-IMU2 , yana kayma açısı da dahil olmak üzere tüm araç dinamiklerinin doğru ölçümünü sağlar. Tüm veriler, test çalışması sırasında gerçek zamanlı ölçüm sonuçları elde eden bir ana sisteme aktarılır.
Araçlar arasındaki iletişimi 1 km mesafeye kadar tutmak için sağlam bir WLAN çözümü kullanılır. Bu ölçüm dahilindeki araç sayısında teorik olarak bir sınır yoktur – yalnızca WLAN bant genişliği sınırlaması.
Çarpışmadan Kaçınma Testi
Otonom acil frenleme ve önden çarpışma uyarı özellikleri 2018 ile birlikte tüm yeni ticari araçlar için zorunlu hale geldi. DEWESoft, bu tür araç güvenlik özelliklerini test etmek için bir araç geliştirmiştir.
Göreceli mesafeler, hız, hızlanma, hareket halindeki bir aracın etrafındaki kaçınılmaz engellerin tespiti ve çarpışmadan kaçınma testi için gerekli olan hedef araçların tüm diğer bilgilerini saklama yeteneği hakkında gerçek zamanlı güncellemeler.
Birden fazla araç arasındaki bağlantı ve iletişim, 1 km’ye kadar bir aralıkta çalışır. Video, CAN, XCP/CCP, FlexRay gibi birçok ek seçenek, ek çarpışma uyarı sinyallerinin alınması mümkündür. Sistem ayrıca açık yollarda, bağıl RTK ölçümleri ile kullanılabilir (arabalar arasındaki göreceli konum doğruluğu ±2 cm aralığındadır ve ISO15623 – ileri araç çarpışma uyarı sistemleri ve EURO NCAP – AEB prosedürüne göre test imkanı.
Kör Nokta Tespit Testi
Otomotiv bağlamında, “kör noktalar”, sürücünün göremediği bir aracın dışındaki alanlardır. Böyle bir sistemi test etmek ve doğrulamak için 10’dan fazla farklı nesnenin (araçlar, yayalar, balon arabalar, …) gerçek zamanlı ölçümünü sağlayan ADAS çözümümüzü kullanmak mümkündür.
Maksimum hassasiyete sahip olmak için < 2 cm konumsal doğruluk için RTK GPS teknolojisi kullanılır. Kör nokta tespitinin etkinliği hakkında ek bilgi almak için araca kameralar, Lidar sensörler ve diğer analog sensörler takılabilir ve pin-point senkronizasyonu ile veriler elde edilebilir.
Şeritten Ayrılma Uyarısı ve Şerit Yardım Sistemi Testi
Diğer bir güvenlik özelliği ise araç şeritten çıktığında sürücüyü uyarmak için tasarlanmış şeritten ayrılma uyarı sistemidir. Bazı araçlarda ayrıca, virajlarda direksiyon girdi yükünü azaltarak sürücüye yardımcı olan bir şerit koruma sistemi bulunur. Dewesoft, her iki sistemi test etmek için bir çözüm sunuyor!
Sistem, şeritten ayrılma uyarı sistemlerinin performansını doğrulamak için kullanılabilir. İlgili teknoloji:
- orta/yüksek hızlı kameralar ,
- Hassas konumlandırma verileri için GPS ve IMU cihazları ,
- CAN arayüzleri ve mikrofon girişleri.
- ISO 17351 ve NHTSA NCAP test prosedürüne göre Ar-Ge testi.
Adaptif Hız Kontrolü Testi
ACC sistemi, bir aracın hızını, önündeki aracın hızına uyacak şekilde otomatik olarak ayarlayabilir. ACC sistemleri de hızlanma yeteneğine sahiptir. Sistemleri farklı sürüş manevraları ile test etmek çok önemlidir. Dewesoft ACC test sistemi güvenilirdir, kullanımı kolaydır ve zamandan tasarruf sağlar.
Sunulan ana özellik, birden fazla aracın bağlanabilirliğidir. 10’dan fazla araç senkronize edilebilir ve aynı anda gerçek zamanlı olarak hesaplanabilir. Ek olarak sistem, Lidar lazer tarayıcının (örn. IBEO Lidar lazer tarayıcı) veya hatta Ethernet, FlexRay, CAN ve XCP/CCP gibi geliştirme arayüzlerinin girişine izin verir. Bu, araç CAN’ından gelen ACC uyarı sinyallerinin ölçülmesini sağlar. Ek analog/dijital girişler ekleyin ve farklı kameralardan gelen harici mesafe sensörlerini ve videoyu senkronize edin.
Ek uygulamalar
- Kararlı durum mesafesi ve kararlı durumdan sollama
- Konvoyda yaklaşma, hızlanma ve yavaşlama
- Hedef edinme aralığı, hedef ayrım testi ve eğri yeteneği test prosedürleri ile ISO 15622
Sürücü İzleme ve Tepki Ölçümü
Dewesoft, araç veya simülatör içindeki sürücülerin tepkisini, dikkatini ve davranışını ölçmek için bir sistem geliştirmek için g.tec medikal mühendisliği ile ortaklık kurdu. Sistem, biyomedikal verilerle birlikte sürücünün beyin aktivitesini gözlemler. Bu veriler, sürücülerin belirli bir arabada kendilerini rahat hissedip hissetmediklerini söyleyebilir ve gelişmiş sürücü yardım sistemlerinin geliştirilmesi, doğrulanması ve etkinliği için çok önemlidir. Bu tür sistemler, insanların otomobillerde nasıl tepki verdiğini görmek için otomobil geliştirme, test etme, doğrulama ve üretimin tüm aşamalarında önemlidir.
Dewesoft ve ortakları tarafından sağlanan anahtar teslimi platform, insan faktörleri araştırmacılarının ve otomotiv arayüzü geliştiricilerinin, insan dikkat verileri ile araç performans verilerinin korelasyonunu gerçek zamanlı olarak senkronize ederek analiz etmelerine olanak tanıyan tek bir yazılım arayüzü kullanır .
Aynı sistem, örneğin havacılık ve ulaşım gibi diğer endüstrilerde de kullanılabilir.
Otonom Araç Testi
Yukarıdaki tüm özellikler, otonom sürüş geliştirmenin temelini oluşturabilir. Volvo otomobillerinin dünyanın ilk büyük ölçekli otonom sürüş pilot projesi olan Drive Me projesinde Dewesoft önemli bir rol alıyor . Arabalar her gün trafiğe açık yollarda test ediliyor.
Dewesoft’un projedeki rolü :
- SIRIUS ürün hattı aracılığıyla tüm analog verileri ve CAN toplama donanımını sağlar .
- Bu kadar büyük miktarda veriyi depolamak ve işlemek için güçlü SBOX veri kaydedicileri kullanılır.
- Yüksek doğrulukta (2 cm’ye kadar) konum almak için , RTK-GPS ile hız ve oryantasyon DS-IMU2 kullanılır.
- Diğer araçların ve yayaların davranışlarını kaydetmek için Full HD çözünürlüğe ve çevrimiçi sıkıştırmaya sahip birkaç DS-CAM-600 renkli kamera kullanılır.
Yukarıdaki tüm sistemler, mikrosaniyelere kadar senkronizasyon doğruluğu sağlayan GPS-PPS senkronizasyon teknolojisi ile birlikte senkronize edilir . Volvo, Dewesoft’u seçiyor çünkü bu kadar çok cihazın ve biyometrik verinin tek bir entegre çözümde birleştirilmesini sunabilen tek satıcı o.