İNSAN VÜCUDU TİTREŞİMİ ÖLÇÜMÜ
TÜM VÜCUD VE KOL TİTREŞİMLERİ
İnsan ve tüm vücut titreşim modülü, titreşimin insan vücudu üzerindeki etkisini ölçer ve test eder. Çıkarılan parametreler, sürekli titreşime maruz kalan işçiler için yaralanma riskinin basit bir şekilde değerlendirilmesini sağlar. Çözümümüz tüm vücut ve el-kol titreşim ölçümünü destekler – ISO 5349, ISO 8041, ISO 2631-1 ve ISO 2631-5 gibi ilgili tüm uluslararası standartlara göre desteklenir.
IEPE
Charge
Voltaj
Titreşimler
CAN-BUS
CAN FD
OBDII
J1939
XCP/CCP
FlexRay
Video
Yüksek Hızlı Video
GPS ve GLONASS
Atalet Platformları
Jiroskop
ANA ÖZELLİKLER
- DESTEKLENEN STANDARTLAR: Çözümümüz, tüm/vücut titreşimini uluslararası ISO 5349, ISO 8041, ISO 2631-1 ve ISO 2631-5 standartlarına göre ölçer ve hesaplar.
- EL-KOL TİTREŞİMİ: Sensörleri bir tutamaça veya parmaklara özel adaptörler ile takılır
- VERİ ANALİZİ: Dewesoft’uu diğer standart araçlarıyla sınırsız kombinasyonu, derin veri analizi işlevi sayesinde titreşimin azaltılmasıyla ilgili Ar-Ge çalışmaları için harika bir temel oluşturur.
- TÜM VÜCUT TİTREŞİMİ: İş yeri makine ve araçlarından insan vücuduna bir destek yüzeyi aracılığıyla iletilen hareketlere uygulanabilir.
- GELİŞMİŞ MATEMATİK: RMS, Peak, Crest, VDV, MSDV, MTVV, Weighted raw, al(ISO 2631-5), D(ISO 2631-5) gibi tüm veriler mevcuttur
- YAŞAM BOYU ÜCRETSİZ YAZILIM YÜKSELTMELERİ VE DESTEĞİ: Veri toplama sistemlerimiz, ödüllü Dewesoft X veri toplama yazılımıyla birlikte gelir. Yazılım paketi her zaman gelişmektedir ve yeni özellikler eklenmektedir. Tüm kullanıcılarımıza ömür boyu ÜCRETSİZ yazılım yükseltmeleri ve teknik destek sunuyoruz.
Tüm Vücud Titreşim Ölçümü
İnsanların tüm vücut titreşimlerine maruz kalması, ISO 2631-1:1997‘de tanımlanan yöntem kullanılarak değerlendirilmelidir. Tüm vücut titreşimi, iş yeri makinelerinden ve araçlarından bir destek yüzeyi aracılığıyla insan vücuduna iletilen hareketlere uygulanabilir. Sağlık ve güvenlik değerlendirmeleri, oturan kişinin kalça ve ayaklarından veya ayakta duran kişinin ayaklarından yapılır.
Dewesoft tüm vücut çözümü, tüm vücut ve el-kol ölçümlerini destekler.
El-Kol Titreşimi Ölçümü
El-kol titreşimi, el ve kol aracılığıyla yaşanır. Birkaç yıl boyunca günlük olarak el-kol titreşimine maruz kalmak, genellikle “beyaz parmak sendromu” olarak bilinen duruma yol açan kalıcı fiziksel hasara neden olabilir veya bilek ve/veya dirsek eklemlerine ve kaslarına zarar verebilir.
El-kol titreşiminin ölçümü üç ana durumu ifade eder:
- operatörün elleri titreşimli makinenin yüzeyiyle (direksiyon simidi veya tutamak) doğrudan temas ettiğinde,
- operatör, titreşimin bir ele iletildiği malzeme ile makineyi beslediğinde (ahşap kesme),
- operatör titreşimli cihazı elinde tuttuğunda (matkaplar, havalı çekiçler).
Hesaplanan Titreşim Parametreleri
Parametreler ya genel değerler olarak hesaplanabilir, bu da ölçümün sonunda yalnızca bir değere sahip olduğumuz anlamına gelir ve/veya aralıklı olarak günlüğe kaydedilen değerlerdir. Bir interval log değerimiz varsa, loglama için zaman aralığı saniye olarak tanımlanır.
- RMS – ağırlıklı bir sinyalin büyüklüğünün istatistiksel bir ölçüsü
- Tepe – sinyalin sıfır çizgisinden maksimum sapması
- Crest – tepe noktası ve RMS arasındaki oran
- VDV – dördüncü güç titreşim doz değeri
- MSDV – taşıt tutması doz değeri
- MTVV – bir saniyelik aralıklarla hesaplanan maksimum geçici titreşim değeri
SEAT Ölçümü – Koltuk Etkili Genlik Geçirgenliği
SEAT‘ın belirlenmesi, insanların titreşime maruz kalması hakkında doğrudan bilgi vermez. Ölçümün amacı, bir koltuk tasarımının bir araçta mevcut olan titreşimleri azaltma kapasitesini belirlemektir – sürücüyü aşırı titreşimlerden korumak için. Bu nedenle ölçüm, iki konumdaki titreşim büyüklüğünün belirlenmesini içerir (SEAT, bu iki büyüklük arasındaki oran olarak hesaplanır):
- Koltuk tavasında
- Direkt olarak aracın zemininde, koltuğun hemen altında.
Lomber Omurga Ölçümü
Birden fazla şok içeren titreşime uzun süre maruz kalmanın olumsuz sağlık etkileri, doz ölçümleriyle ilgilidir. ISO 2631‘de açıklanan lomber omurga tepkisinin hesaplanması, titreşime maruz kalan kişinin dik konumda oturduğunu ve maruz kalma sırasında koltuktan gönüllü olarak kalkmadığını varsayar. Farklı duruşlar, omurgada farklı tepkilere neden olabilir. Spinal yanıt hızlandırma dozunun belirlenmesi aşağıdaki adımları içerir:
- İnsan tepkisinin hesaplanması
- Piklerin sayı ve büyüklüklerinin sayılması
- Palmgren-madenci yorulma teorisi ile ilgili bir doz modelinin uygulanmasıyla hızlanma dozunun hesaplanması
Uygulama Notu
Motosiklette Tüm Vücut Titreşim Ölçümü
İnsan vücudu titreşim ölçümü ile ilgili daha detaylı bilgiyi uygulama notumuzdan okuyabilirsiniz. Biniciler, uzun sürüşlerden sonra biraz el ağrısı yaşadılar.
Motosikletimizin ürettiği insan vücudu titreşiminin seviyelerini ve hacimlerini araştırmak için yola çıktık. Takım arkadaşlarımızın sağlığının tehlikeye girmesini istemiyoruz.
Bir motosiklet uygulamasındaki insan titreşim ölçümleri ile ilgili çalışmamızı okuyabilirsiniz.