TelMAX Torque - lehimleme ve yapıştırma gerektirmeyen kaynaklanabilir tork ölçümü
Sahadaki ve makinelerdeki (dişli kutuları, pompalar, motorlar, deniz tahrikleri, kardan milleri) tahrik trenlerinde tork algılama/izleme için kullanılan seçkin yöntem. Mevcut sistemlerde kısa kurulum süresi nedeniyle özellikle retro-fit olarak uygundur. Yarı temiz oda koşullarına sahip klasik gerinim ölçer bağlama teknolojisinin aksine, TelMAX Torque en zorlu çevresel koşullar altında bile mümkün olan en kısa sürede monte edilebilir.
Genellikle kurulum için zaman faktörü belirleyici bir rol oynar. Gerinim ölçerler için yapıştırma ve yapıştırıcı kürlenme süreleri, kaçınılması gereken uzun bekleme sürelerine neden olur. Uzun atıl süreler istenmeyen bir durumdur. Daha büyük makineler için ölçüm teknolojisi alanındaki bir diğer zorluk da şaft parçalarının taşınması veya büyük nakliyeler olmadan sahada uygulama kabiliyetinin gerçekleştirilmesidir.
Özellikle büyük makineler, tarım, kamyon ve inşaat makineleri için kullanılan kardan milleri alanında TelMAX Torque, geleneksel sensör ve telemetri uygulamalarına alternatif bir çözüm sunmayı amaçlamaktadır.
TelMAX patentli bir tak ve çalıştır sistemidir – TelMAX Torque.
Genel ölçüm kurulumu
TelMA Kaynaklanabilir torsiyon sensörü
Entegre sıcaklık algılama özelliğine sahip minyatür telemetrik sensör TelMA Torque’un uygulaması 3 dakika içinde gerçekleştirilebilir. Mikro kaynak teknolojisi kullanılarak, bitmiş telemetrik torsiyon sensörü kablolama veya yapıştırma olmadan uygulanır. Sistem hem bir hem de iki sensör elemanı ile çalışır. İki sensör elemanı kullanıldığında, otomatik bir eğilme momenti kompanzasyonu devreye girer.
Temassız sinyal iletimine sahip entegre tork ölçüm hücreleri (burulma sensörü) şaft gövdesine basitçe kaynaklanır.
Rotorlarda kullanılan burulma sensörü teknolojisi gerinim ölçer teknolojisine dayanmaktadır ve buna uygun olarak güvenilirdir ve 90 yılı aşkın süredir sahada başarılı olmuştur.
Antenli telemetri arayüzü burulma sensörü elemanına entegre edilmiştir.
Böylece komponent tamamen bataryasızdır ve kaynak sonrası bakım gerektirmez.
Saniyede 2000 örneklik yüksek sinyal örnekleme hızı, 0,5 kHz’lik yüksek bir sinyal çözünürlüğünü mümkün kılar. Bu, dinamik tork sinyallerinin de sorunsuz bir şekilde kaydedilebileceği anlamına gelir.
Entegre telemetrik arayüzlü burulma sensörü
Rotor anten sistemi:
Telemetri verilerini 10 mm’ye kadar bir mesafeden kaydetmek için, entegre bakır telli ve akıllı ayar modüllü bir anten desteği şaft üzerine sıkıştırılır. Plastikten veya 3D baskıdan yapılmış bu anten taşıyıcısı 30 mm…1000 mm arasında herhangi bir çapa sahip olabilir. Bakır parça yerleştirildikten sonra tel basitçe yerine vidalanabilir.
Stator değerlendirme ünitesi:
Sistemin son bileşeni, entegre stator antenine sahip sağlam IP67 değerlendirme ünitesidir. Değerlendirme ünitesi, dönen şaft ile besleme ünitesi arasında 10 mm’ye kadar bir hava boşluğu üzerinden endüktif olarak enerji ve veri iletir.
Sistemin 9-30 V’luk besleme gerilimi, örneğin araç işletiminde kullanımda muazzam bir esneklik sunar. Olağan 2,5 V +/- 2,25 V gerilim çıkışına ek olarak, bir akım çıkışı (4…20 mA) da mevcuttur. İlave CAN arayüzü doğrudan dijital sinyal iletimine de izin verir.
Sistem doğrudan kullanılabilir ve gerekirse MANNER yazılımı “Telemetri Arayüzü” ile uygun şekilde yapılandırılabilir (sensör adı, örnekleme hızı, bilgi depozitosu vb.) ve kalibre edilebilir (sıfır noktası ve kazanç ayarları).
Sistemin kullanımı oldukça kolaydır ve önceden elektronik bilgisi gerektirmez.
Bir bakışta avantajları:
– Geniş aktarım mesafesi (şaft – stator ünitesi)
– Manyetik alanlara karşı duyarsız
– Hibrit veya elektrikli tahriklerde şaft akımları ile ilgili sorun yok
– Malzemenin seçiminde serbestlik (ferromanyetik malzemelere gerek yoktur)
– Ölçüm sinyali üzerinde şaft yer değiştirmelerinin/radyal salınımların etkisi yoktur
– Düşük burulma gerilimlerinde bile iyi sinyal kalitesi ölçümü
– Manyetik yöntemlere göre on kat daha yüksek doğruluk